poniedziałek, 18 marca 2013

Opowieść ze zdjęcia.

rozdział 22.

Opowieść ze zdjęcia.

Hermiona zmieszała się.
Zawstydzona spojrzała jeszcze raz na fotografię.
Czuła, że ręce jej się trzęsą.
Ron wstał z sofy i podszedł do Wojtka i swojej dziewczyny.
- Mały chłopiec. - Powiedział.
- Miał trzy latka wtedy. - Odpowiedział nowy kolega.
- Co się stało? - Zapytał bezpośrednio rudowłosy chłopak i wracając na sofę.
Hermiona wyczuła, że to pytanie było nietaktowne.
- Ronald. Nie wypada o to pytać ! - Zganiła.
- Nic się nie stało.

***

- Mamo, mamo ! - krzyczał mały chłopiec.
Siedział na czubku wielkiego drzewa. Miał kruczoczarne włosy i wielkie zielone oczy.
Z przerażeniem w oczach cały czas wołał mamę.
Granatowa koszulka zaczepiła mu się o gałęzie. Miał bardzo poobdrapywane nogi, a z prawego kolana lała mu się obficie krew.
Z małego domku na podwórko wybiegła kobieta.
Wyglądała dość młodo. Tak samo jak chłopiec miała włosy czarne jak smoła.
Mimo jej dużego wzrostu wydawała się drobniutka przy tak wielkim drzewie.
- Maciusiu! Dziecko moje !
Wyciągnęła różdżkę i jednym machnięciem zdjęła chłopca z olbrzymiego drzewa.
Przytuliła go z całych sił.
Roztrzęsionym głosem chłopiec przemówił.
- Mamuuusiuu... Pseplasam. Nie wiem co się stało. Nagle ja tu stoję i bawię się z Azorem, a nagle wiszę tam. O tam wysoko!
- Nic się nie stało na szczęście. - Trochę poluzowała uścisk. - Niedługo nauczysz się kontrolować magię.
Uśmiechnęła się do chłopca.
- Chodź do domku, mamusia opatrzy kolanko.
Gdy weszli do domu w pokoju siedziało dwoje starszych dzieci.
Pokój był bardzo przytulny. Zasłony w oknach były dobrane kolorystycznie do sofy i foteli.
Na półkach stało wiele fotografii, niektóre z nich wyglądały na bardzo stare.
- Siadaj Maciusiu. - Kobieta przemywała mu ranę. - Jesteś bardzo dzielny skarbie.
Chłopiec zaciskał zęby z bólu, ale nawet nie pisnął.
- Co się stało? - zapytało starsze dziecko.
Również tak jak mama młodzieniec miał czarne włosy, lecz w czarnych jak noc oczach było widać dziki blask.
Pogładził swoją rozczochraną czuprynę.
- Maciuś wleciał na drzewo za pomocą magii i trochę się podrapał. - Wyjaśniła mama.
Do pokoju wszedł dorosły mężczyzna.
Miał kilkudniowy zarost. Włosy ulizane i czarne. Mogłoby się wydawać, że to rodzinne lecz nie do końca.
W pokoju siedziała też mała dziewczynka miała długie blond włosy. 
Była ubrana w bladoniebieską sukienkę. Zamyślonymi dużymi oczami patrzyła na pluszowego misia.
- Ale zmęczony jestem.
Powiedział mężczyzna i usiadł na skórzanej sofie.
Dziewczynka podbiegła do ojca i usiadła obok.
- Tatuś! Maciek znowu używa magii.
- Moniczko. Jest jeszcze malutki i nie rozumie.
- To co? - Oburzyła się i spojrzała na matkę.
- Mamo? To zrobimy dzisiaj to zdjęcie? - zmieniła temat.
- Oczywiście. - Odpowiedziała i zwróciła się do starszego syna. - Wojtusiu. Idź po panią Marysię. Widziałam ją na podwórku u siebie przy kwiatach.
Chłopiec posłusznie wyszedł.
Maciuś już uśmiechnięty wstał i pobiegł się bawić do innego pokoju.
- Okropnie męczący miałem dzień. - Zaczął rozmowę mężczyzna.
Chwilę rozmawiali o pracy, gdy do pokoju wszedł Wojtek z sąsiadką zawołali najmłodsze dziecko.
- Całkowicie zapomniałam. - Odezwała się pani Maria.
Była to młoda kobieta. Jej krótkie rude włosy były w całkowitym nieładzie.
- Zajęłam się plewieniem w ogrodzie. - Tłumaczyła.
- Nic się nie stało Marysiu. - Uśmiechnęła się matka Moniki.
- Od kilku dni nas Moniczka męczy o to zdjęcie. - Wyjaśnił dorosły mężczyzna.
Wstał i podał sąsiadce starodawny aparat fotograficzny.
- Ustawcie się moi drodzy.
Stanęli wszyscy. Kobieta pogładziła starszego syna po włosach, aby wyglądał na zdjęciu ładnie.
- Uśmiech!
Cała rodzina posłusznie wykonała polecenie sąsiadki.
- Jak cudnie razem wyglądacie. Idealna rodzinka w komplecie. - zachwalała.
- Bardzo Ci dziękuję. - Odpowiedziała Pani domu i odebrała aparat.
- Ja wracam do dalszej pracy. - Spojrzała na mężczyznę. - To dzisiaj wieczorem wpadniemy do was z Jankiem.
Czarnowłosa kobieta uśmiechnęła się sympatycznie i odprowadziła do drzwi sąsiadkę.
Dzień mijał bardzo spokojnie, upał był ogromny.
Okna w całym domu były otwarte na oścież.
Nagle słychać było czyjeś krzyki.
- Oddawaj ją! To moje ! - Krzyczała Monika na starszego brata.
Wojtek stał na środku w salonie i trzymał w ręce swoją mahoniową różdżkę.
Jego siostra stała naprzeciw niego.
Jej blond włosy były naelektryzowane ze złości.
Bladą cerę policzków zalała czerwień.
- Zabrałeś moją różdżkę! - Krzyczała.
- Wcale, że nie ! Po co mi ona! Mam swoją! - Nie mógł się opanować i krzyczał na całe gardło nie zwracając uwagi, że mieszkają w mugolskiej dzielnicy.
Widać było gniew na jego twarzy. Nerwowo marszczył brwi.
- Gdzie ją schowałeś?
- Odczep się ! Sama schowałaś, a teraz mówisz na mnie.
Dziewczyna chwyciła za różdżkę brata.
Chwilę się mocowali z nią, gdy nagle wyleciał kilka złotych iskier z niej.
- Uważaj! Poparzyłeś mnie! - Oburzyła się dziewczyna.
Rodzice dzieci usłyszeli kłótnię i przybiegli do salonu.
Ojciec trzymał gazetę w ręce, a na nosie miał okulary.
- Co tutaj się dzieje ? ! - Zagrzmiał.
- Zabrał mi różdżkę!
- Nieprawda!
Kobieta próbowała uspokoić swoje dzieci.
- Córciu może gdzieś położyłaś, albo...

- TRZASK ! -

Usłyszeli ogromny, tępy huk.
Bez słowa stanęli wszyscy w jednym miejscu.
Po chwili usłyszeli przeraźliwy pisk.
- Aaaaa !
Dochodził on z podwórka.
Kobieta pierwsza wybiegła z domu.
Pierwsze co zobaczyła to sąsiadkę Marię klęczącą przy jakimś małym chłopcu na ulicy.
Niedaleko stał rozbity samochód.
Matka Moniki wszystko widziała jak w zwolnionym tempie.
Kierowca podbiegł, a z domu wyszło resztę domowników.
- Maciuś! Maciuś ! - krzyczała zrozpaczona matka.
Z jej oczu obficie płynęły łzy.

***

- Dzwoniliśmy na mugolskie pogotowie. Próbowaliśmy magią, ale nic nie pomogło.
Wojtek wszystko opowiedział dokładnie.
Na jego twarzy było widać ogromny ból.
Hermiona słuchała w wielkim skupieniu. Po jej policzkach płynęły łzy.
Wyciągnęła z kieszeni chusteczkę i wytarła sobie nos.
Harry siedział obok Rona. Patrzyli na nowego przyjaciela ze współczuciem.
George stał już obok Hermiony i obejmował ją ramieniem.
- Okazało się, że Maciuś wziął różdżkę Moniki i jakoś teleportował się prosto pod samochód. - Dokończył swoją opowieść.
- Tak mi przykro odezwał się pierwszy Ron.
- Wiem co czujesz. - Dodał George.
Jedyną osobą nie wyrażającą jakichkolwiek uczuć w tym pokoju była Monika. 

120 komentarzy:

  1. Następny spodziewajcie się w czwartek albo piątek :)
    Zapraszam do komentowania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 43 dni :'( kiedy nn ?????

      Usuń
    2. zaraz wakacje a rozdziału nadal nie ma ;C

      Usuń
  2. piękny rozdział :) widzę że wzíęłaś sobie tą radę do siebię i bardzo ładnie wprowadzasz opisy do tekstów ;P gratuluję ;) ale wzmacniaj uczucia bohaterów ... Bardzo mi się podobał:) z niecierpliwością czekam /jowita

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie!!! Nie mogę się doczekać NN
    pozdrawiam
    kolorowe stworzonko

    OdpowiedzUsuń
  4. Rozdział jak zawsze świetny, aż się płakać chciało :c. Szczególnie, że dzięki barwnemu opisowi można było wszystko przeżyć samemu. Jedna tylko, mała uwaga...chociaż wiem, że piszesz to na szybko, jedyną rzeczą jaka mi przeszkadzała w czytaniu była interpunkcja. Ale oprócz tego, super. Czekam NIECIERPLIWIE na dalsze rozdziały!

    OdpowiedzUsuń
  5. ejj przez ten rozdział oczy mi sie spociły

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudony rodział, szkoda tylko że tak długo trzeba było na niego czekać :/ . Ale tródno, i tak nie mogę się doczekać następnych!!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Hej!
    Nominowałam cię do Versatile na nasziherbatkiswiat.blogspot.com .
    Szczegóły u mnie w zakładce "nominacje".
    Pozdrawiam
    Kolorowe stworzonko

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowny i smutny rozdział

    OdpowiedzUsuń
  9. czytam juz od jakiegos i jak dotad podoba mi sie dokad zmierzasz. Oczywiscie styl mozna by bylo podociagac gdzieniegdzie ale to napewno przyjdzie z czasem. Jedna tylko uwaga co do dzisiejszego tekstu. W zadaniu: ,,Policzni na bladej cerze były tak czerwone jak koszulka chłopaka." - oprocz malej literowki w slowie policzki, zamienilas kolejnosc w zdaniu. Nie mamy policzkow na cerze tylko odwrotnie. ,,Bladą cerę policzków zalała czerwień ..." pisz dalej a ja napewno chetnie bede wracac :) Kasia

    OdpowiedzUsuń
  10. Mój brat też miał na imię Maciek

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuje za nowy rozdział
    dziwna jest ta monika

    OdpowiedzUsuń
  12. Genialny rozdział pragnę NN
    Aga

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetnie piszesz :) Tylko może używaj mniej zdrobnień, bo to po dłuższym czytaniu robi się trochę męczące ;p
    Z niecierpliwością czekam na następny wpis <3

    OdpowiedzUsuń
  14. świetny rozdział nominowałam cię do do Versatile. szczegóły u mnie na blogu w zakładce nominacje

    OdpowiedzUsuń
  15. Super blog. Wpadnij do mnie czasem - http://lovestory-hinny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Cześć zostałaś nominowana przeze mnie do The Versatile Blogger
    Więcej informacji tutaj: http://mionagreangerfremione.blogspot.com/2013/03/the-versatile-blogger.html

    Miona Granger

    OdpowiedzUsuń
  17. Dostajesz nominację do The Versatile Blogger.
    Więcej dowiesz się u mnie: http://finnicj-odair.blogspot.com/
    Pozdrawiam i zapraszam!!! :)

    OdpowiedzUsuń

  18. Nominowałam Cię do "The Versatile Blogger Award" Reszta na moim blogu http://love-crosses-all-the-rules.blogspot.co.uk/

    P.S. Twój blog jest świetny! Kocham twoje opowiadanie!

    OdpowiedzUsuń
  19. Odpowiedzi
    1. Brak weny mnie pokonuje :(
      Ale postaram się dzisiaj coś naskrobać..

      Usuń
    2. Accio wena;)

      Usuń
    3. dokładnie

      Usuń
  20. To będzie dzisiaj nn plizzzzz ładnie<3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. odpowiesz

      Usuń
    2. Jutro jak wrócę dodam :)
      Już w zeszycie jest..

      Usuń
    3. Dzięki dzięki dzięki
      kiedy kończysz szkołę
      Aga

      Usuń
    4. Kiedy będzie <3

      Usuń
    5. kiedy go dodasz?

      Usuń
  21. Kpcham cie pisz

    OdpowiedzUsuń
  22. Genialnie piszesz

    OdpowiedzUsuń
  23. Super ! Zostawiam świstoklik i zapraszam do mnie:)
    http://hermionadalszahistoria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam źle :D
      http://oblivate-inny-swiat-w-moim-wydaniu-hp.bloog.pl/

      Usuń
  24. Super piszesz :) Miło się czyta ; ) Każdy ma własne wyobrażenie tego co dzieje się w dalszych losach bohaterów :) Moje zostają w pamiętniku, a Ty dzielisz się swoimi i to jest moim zdaniem wspaniałe. Czekam na kolejne rozdziały

    ~~~Glimmer'ka ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. fajny rozdział kiedy będzie NN?

    OdpowiedzUsuń
  26. Nominuję cię do The Versatile Blogger ^^
    szczegóły tutaj: http://hope-nadzieja-na-lepsze-jutro.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. ŚWIETNE! :)
    Zakochałam się w tym blogu ! ; )
    Chciałabym tu małą wzmiankę o Romione !
    Nadało by temu mały akcent c;

    OdpowiedzUsuń
  28. Świetnie piszesz !! Czekam na następny rozdział :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Kiedy następny rozdział? :(

    OdpowiedzUsuń
  30. Naprawdę bardzo fajnie układasz tą historię:-)

    Mam dla Ciebie propozycję, pracowałam kiedyś jako korektorka w lokalnej gazecie. Twoje teksty zawierają niewielką liczbę drobnych niedopatrzeń stylistycznych, także niedużych ortograficznych. Jeśli chcesz to zostanę Twoją korektorką:-) Polega to na tym że piszesz tekst, przysyłasz go do mnie na mail, ja poprawiam błędy, sugeruję poprawki, a Ty wprowadzasz je lub nie - według uznania - i publikujesz:) Jeśli jesteś zainteresowana daj znać nitkinikitki@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  31. Kiedy następny rozdział?

    OdpowiedzUsuń
  32. OPUŚCIŁAŚ BLOGA???
    ;________;

    OdpowiedzUsuń
  33. Już nie piszesz bloga??? ;(

    OdpowiedzUsuń
  34. Dlaczego niee piszesz ?prosze odpowiedz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety brak weny :(
      A dokładniej jakiejś kontynuacji do tego co chcę napisać.. A nie chcę lać wody

      Usuń
    2. Chociaż to. Może jak coś tu napiszesz to przyjdzie ci coś do głowy.

      Usuń
  35. U góry pisałaś że masz następny rozdział w zeszycie pokażesz go nam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I właśnie w tym problem, że nie pasowałby mi on do dalszej części :(

      Usuń
    2. Napewno coś wymyślisz :)

      Usuń
  36. Minęły już. ponad 2 tygodnie sszkoda

    OdpowiedzUsuń
  37. Kiedy to napiszesz. Znudziło ci się?? :(:(

    OdpowiedzUsuń
  38. Napisz to co masz i pisz dalej :)
    Świetny rozdział:*

    OdpowiedzUsuń
  39. Jak będzie 125Komentarzy to wstawisz nn

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha ciekawa propozycja :)
      Ale niestety nie od tego jest zależna moja wena i wyobraźnia ;)

      Usuń
  40. Napisz coś, bo nie ważne czy dalsza część będzie pasowała do poprzedniej czy nie, my i tak będziemy z zapartym tchem czytać twoje dalsze opowieści o Hermionie i reszcie przyjaciół. :)

    OdpowiedzUsuń
  41. kieedy następny rozdział??
    już czekamy ponad miesiąc!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcale nie czekamy ponad miesiąc dokładnie 24. dni (:D) trochę. bardzo bez cb smutno :[

      Usuń
  42. Zwariuję *.*
    Kiedy NN ? Proszę informuj mnie o NN na moim blogu http://harryiginnypovoldemorcie.blogspot.com/ :)
    ps. super ten rozdzialik

    OdpowiedzUsuń

  43. Kiedy następny rozdział?Twój blog jest cudowny, więc pisz, proszę!

    OdpowiedzUsuń
  44. świetny rozdział;p czekam na dalszą historię:p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i czytajcie mój blog;p http://www.serceniesluga29.blogspot.com
      to o dramione

      Usuń
  45. Prosimy, pisz dalej. Umarłaś czy co?

    OdpowiedzUsuń
  46. kiedy następny rozdział? jestem tutaj codziennie od miesiąca i nic nie ma ;(

    OdpowiedzUsuń
  47. Żyję, Żyje :D
    Proszę jeszcze o cierpliwość

    OdpowiedzUsuń
  48. Masz świetny styl pisania, na pewno będę wpadać- oby tak dalej ! :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Zaglądam tu średnio.. codziennie i codziennie mnie spotyka zawiść; nowego rozdziału nie ma :(
    No ale cóż, poczekam jeszcze :) na twojw rozdziały warto czekać :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba spotyka cię zawód, nie zawiść :)

      Usuń
  50. NN u mnie :)
    http://harryiginnypovoldemorcie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  51. kiedy NN? http://tum-tum.blogujaca.pl/

    OdpowiedzUsuń
  52. Przeczytalam twoj blog w cala noc, uzaleznilam sie ♥
    Czekam na kolejny rozdzial i czekam.
    Proosze Cie, dodaj szybko kolejna czesc :*

    OdpowiedzUsuń
  53. Hey . Tworze nowy blog. Bedzie to rejestracja blogów potterowskich :)
    Mogę Cię zapisać? Jeśli tak to proszę zrób małą notatke może to być na podanym przykładzie który już jest w zakładce czasy harry;ego a o to blog: http://rejestrblogowpotterowskich.blogspot.com/p/czasy-harryego.html

    OdpowiedzUsuń
  54. Heej! Zapraszam do mnie! Dopiero zaczynam, a po przeczytaniu twojego bloga wnioskuję, że jesteś doświadczona bloggerką. Mogłabyś napisać na moim blogu jakiś uwagi dotyczące mojego pisania? http://dra-story.blogspot.com/ (sorry za spam)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo chętnie :)
      Już zabieram się do czytania :)

      Usuń
  55. Nominowałam Cię do Versatile Blogger Award ;) Więcej info u mnie
    http://to-be-oneself-forever.blogspot.com
    ~Smile

    OdpowiedzUsuń
  56. Czy Ty to porzuciłaś???? Czekam i czekam....

    OdpowiedzUsuń
  57. Napisz nam szczerze czy chcesz to prowadzić??

    OdpowiedzUsuń
  58. Wszystko w swoim czasie :)
    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miało być w czerwcu jużjest 9 weź lej te wodę ale dodaj coś błagam bo uzależniłem się od tego pbloga ;D

      Usuń
  59. Ja tam czekam nadal! Nie mogę się doczekać kolejnego rozdziału !
    [SPAM] Prowadzę bloga z emblematami na photobloga. Robię je też na zamówienia. Zapraszam wszystkich którzy mają swoje photoblogi :)!

    OdpowiedzUsuń
  60. NN u mnie : http://harryiginnypovoldemorcie.blogspot.com/
    Sprawdzam twojego bloga codziennie i codziennie zawód T.T
    A tak świetnie piszesz;*

    OdpowiedzUsuń
  61. błagam zgłoś swojego bloga do:
    http://potterowskie-ocenki.blogspot.com/
    chcę zobaczyć jak dostajesz Wybitny ;D

    OdpowiedzUsuń
  62. Lіnk exchange is nothіng else except it is ѕіmply plaсing the other
    pеrѕon's web site link on your page at suitable place and other person will also do same for you.

    my site obrazy na płótnie ze zdjęć

    OdpowiedzUsuń
  63. 100 kom <3 :) dawaj nowy rozdział ;** <3

    OdpowiedzUsuń
  64. Weż napisz ten roździał plissssss

    OdpowiedzUsuń
  65. Uwielbiam to opowiadanie *.* W jeden dzień przeczytałam wszystkie części jakie napisałaś. Nie mogę się doczekać kolejnych ;)

    Zapraszam do siebie:
    http://moment-of-parting.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  66. Zostałaś nominowana do Liebster Awards:)
    Szczegóły tutaj: http://draco-malfoy-and-riddle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  67. Nominuje twojego bloga do Liebster Blog Award. Szczególy tutaj:
    http://nienawiscklamstwomiloscdramione.blogspot.com/2013/08/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  68. Cześć :)

    Nominuję Cię do Liebster Blog Award :)

    Szczegóły wraz z pytaniami znajdziesz tutaj :
    http://dramione-latwo-wybaczyc-kochanie.blogspot.com/2013/08/liebster-blog-award.html

    Pozdrawiam ;*
    Veronica

    OdpowiedzUsuń
  69. Uzależniłam się. <3
    Czekam!

    OdpowiedzUsuń
  70. Tak wgl do poddałaś się już? (proszę nie, proszę nie, proszę nie) Jak nie masz pomysłu to rozwiń wątek Ron- Hermiona- Wojtek.

    OdpowiedzUsuń
  71. Strasznie lubię twój blog.
    Jak masz czas zerknij na mój dopiero zaczynam.
    http://miloscprzezwyciezysmierc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  72. Weż napisz koolejny rozdział plisssss

    OdpowiedzUsuń
  73. jeju Super blog ale co było dalej ? Pisz !
    http://syriuszjaczasyhuncwotow.blogspot.com/ Zapraszam :D

    OdpowiedzUsuń
  74. Już w październiku pojawi się nowy rozdział :)
    Przepraszam, że Was tak zaniedbałam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. juz połroku minęło :< prosimy napisz w koncu

      Usuń
  75. Nie mogę się doczekać dalszej części. Bardzo ciekawe i porywające. Przy okazji zapraszam do mnie:
    http://szufladoweopowiesci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  76. kiedy następny rozdział ja czekam z utęsknieniem.

    OdpowiedzUsuń
  77. Kiedy wreszcie następny???

    OdpowiedzUsuń
  78. Kiedy będzie nowy roździał no prosze cię napisz cos . :(

    OdpowiedzUsuń
  79. kiedy wreszcie nowy post??

    OdpowiedzUsuń